Scrum op het Panora Lyceum

In Doetinchem ontstaat een prachtig onderwijsconcept, ingegeven door krimp en de noodzaak om samen te werken. Het is krachtig om de feiten te omarmen en de mogelijkheid aan te grijpen om een nieuw onderwijsconcept neer te gaan zetten voor mavo, havo, atheneum en gymnasium: Panora Lyceum.

Ik mag het ontwikkelteam dat zich bezig houdt met vakoverstijgend leren en IMYC begeleiden met Scrum. Het is een groot team, dat opgesplitst is in twee ontwikkelteams. Per team werken zij steeds aan een Big Idea van IMYC, om dit voor komend schooljaar klaar te hebben liggen. Het mooie is dat de docenten ook zien en ervaren hoe Scrum kan bijdragen aan het leren van de leerlingen.

Vakoverstijgend leren is precies wat de leerlingen in de ontwikkelfase van 11 tot 15 jaar nodig hebben: onderwijs gericht op het tienerbrein.

 

Andere post-its

Done

TransformatieLab

Transformatief Leren en coachen community 2020 In een serie masterclasses leer ik om als duurzaamheidspionier vitaal te blijven én de

Lees verder »
Done

Global Roots

Global Roots Art and culture in primary education for sustainable development. In het Erasmus+ project Global Roots werkt Spark the Movement van Vereniging

Lees verder »
Done

Ondersteunende gebaren

Begrijpen en begrepen worden Nederlandse gebarentaal is een volwaardige taal, compleet met woordenschat en grammatica. In plaats van de volledige gebarentaal,

Lees verder »

He bah! Weer zo'n cookie pop-up om te laten weten dat deze site cookies gebruikt.